Cele mai bune si mai frumoase lucruri din viata nu pot fi vazute, nici atinse, ci simtite in inima

duminică, 15 august 2010

Secretul fericiri

Cautam si cautam si cautam. Cu cat cautam mai mult, cu-atat mai tare ne departam. Am vazut filme, citit carti, auzit oameni vorbind… despre aceasta fericire.
Si tot auzind ca oamenii o cauta, m-am tot gandit… “inseamna ca e undeva” … “dar unde?”
Clar.. ca la indemana nu e, de-ndata ce unii n-o gasesc.
Si uite-as incepe viata. Si prima oara… te-ntalnesti cu “fericirea” in chipul primelor prietenii din copilarie. Apoi… devii adolescent si te intalnesti cu “fericirea” in chipul banilor… Apoi, mai tarziu.. incerci sa combini diverse “fericiri” si poate c-ajungi la yoga si alte tampenii… si tot asa.
Si pare ciudat.. dar fericirea.. e la noi tot timpul. Probabil ca din prostul obicei al omului de a trai drame sau de a se mandri, n-o recunoastem. Eu am invatat un lucru… si spun un EU pronuntat, ptr ca ma refer strict la concluziile mele personale.
Eu am invatat ca… pana nu esti sincer suta la suta… nu poti fi fericit. Si cand spun sincer… nu ma refer sa spui tuturor orice… ci intai… sinceritatea cu propria persoana. Cand incepi sa fii sincer cu tine.. sa lasi pas cu pas din mandrie – incepi sa afli ce limite ai. Daca ajungi sa-ti stii limitele, clar… ajungi sa-ti afli imediat puterile. Daca stii toate astea… incepi.. sa pipai in locul unde-ai putea afla “cine esti”.
Dar mai e ceva.. ce ne-aduce la fericire… IUBIREA. Bine.. ca o cautam gresit de cele mai multe ori. Ne aruncam in bratele primului/primei venit… si ramanem cu buza umflata. Ne aruncam de 10000 ori la rand…si la urma cine-i vinovat ca am suferit… PAC.. tot stilul omenesc “iubirea… mama ei de iubire..uite ce-mi face” cand defapt… in nici una din cele 10000 dati n-am trait iubire. Si in loc sa fim sinceri si constienti ca noi ne provocam singuri dezastrele… aruncam tot timpul pe aceste “minunatii”.
Cu asta… ma refer la iubirea pamanteasca dintre oameni…
Dar mai e ceva ce ne face fericiti.. tot o iubire… iubirea de Dumnezeu. Fericirea ce vine din dragostea ptr El, cand Il descoperi prin experientele personale, devii constient ca exista.. si ca a existat intotdeauna. Si totusi… pana sa-L cunoastem, la fel.. ne impiedicam de sinceritate. Lipsa sinceritatii cu propria persoana.. probabil ca duce la blocaje de felul acesta.
Acum, sa nu fac prea multa vorba, caci s-ar putea sa gresesc… dar dupa mintea si viata mea de pana acum… am ajuns la concluzia ca … secretul fericirii… sau .. cheia de la prima usa a fericirii… Este sinceritatea…
Apoi daca o lasam sa domneasca in noi… cu usurinta ne descoperim propria persoana, descoperim pe Dumnezeu si apoi.. putem iubi cel mai frumos posibil… Caci nimic… nu poate fi mai frumos pe pamantul asta… decat o iubire sincera si deschisa intre doi oameni. Si am ajuns sa vorbesc si prost… caci iubirea include si sinceritatea… insa astazi… de cele mai multe ori… iubirea dintre doi oameni, e o iubire egoista…
Ne-a facut Dumnezeu barbat si femeie, sa ne iubim… nu sa imitam animalele… insa.. de cate ori pricepem asta? De cate ori?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu